Audi etron vs Tesla

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 89
Registrován: pát 05. lis 2010 15:20:39
Kontaktovat uživatele:

Audi etron vs Tesla

Příspěvek od admin »

Géékovské šílenství dosahuje maxima a automobily Tesla podle nejrůznějších zdrojů umí doslova zázračné věci. Zpravidla ty co jiné automobilky již dekády používají a nebo od nich již odstoupili. Jedním z takových zázraků je zvyšování výkonu a dojezdu na dálku. Elektromobil je oproti spalovacímu automobilu neskutečně složitý a to zejména ve své softwarové části. Často prezentovaná skrytá manipulace, že je elektromotor jednoduchý vytváří iluzi o jednoduchosti celého zařízení. Každý z nás zná únavy software a ještě žádný z výrobců nepřišel na to jak se vypořádat se zanášejícími se složitými systémy. Stejně tak Tesla po 2-4 letech trpí na zpožďování reakcí svých zobrazovacích systémů.

Zpět ale k zázraku, který doteď dovedla jen Tesla. Elektromobil Audi e-tron 55 quattro má připravenou aktualizaci díky které čistě na základě úpravy dat dojde ke zvýšení dojezdu o 25km. Nejde o to, že by se podařilo velký akumulátor do notebooku umístěný pod sedačkami jakkoliv nafouknout. Jde čistě o optimalizace ztrát. Na jedno nabití akumulátorů ujede až 436 km (WLTP). Celé kouzlo vyššího dojezdu je v brzdění. Každý eko jezdec vám řekne, že spotřeba je v brzdě nikoliv v plynu. Všimněte si změny. Dříve bychom napsali mechanici a dnes programátoři snížili u kotoučových brzd tzv. zbytkový brzdný moment. Ztráty, které vznikají krátkodobým kontaktem brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče. Je škodou že tyto drobnosti se neřeší i u spalovacích motorů.

Elektromotor je nově na přední nápravě víceméně stále odpojen a neodebírá žádnou elektrickou energii. Pohon zajišťuje zadní elektromotor. Je to zázrak, ale tento zázrak nikdy dříve nebyl potřeba. Dnes s extrémní složitostí elektromobilů nás čeká mnoho obdobných zázraků.
Přílohy
stažený soubor.jpg
stažený soubor.jpg (5.48 KiB) Zobrazeno 1209 x

Odpovědět