Prosím radu AUDI A4 2.5 TDI V6 Quattro nejede/nafta
Napsal: sob 14. led 2012 14:53:52
Zdravím všechny a prosím o radu. Moji milovanou AUDI A4 Avant 2.5 TDI Quattro 132KW černou mi v červnu ukradli, a tak jsem koupil tu samou jinou, jen stříbrnou. Obě z Německa (ne bazar), se serviskou od prvního majitele, takže Km sedí na 210 tis. Ta stříbrná se mi zdála být o něco zachovalejší než původní černá. A asi jsem to trošku přechválil a jak se říká - zakřikl.
Asi měsíc mám problém s tím, že ve vysokých otáčkách, jakmile tomu naložím, přestává jet, jakoby tam nešla nafta. Naftový filtr jsem vyměnil, ale nepomohlo to. Když jezdím normálně, jede parádně, ta první byla chipovaná, tuhle jsem nečipoval, zdála se mi, že jede stejně. Zátah má pořád stejný, motor podle mě jde pravidelně, nejeví žádné problémy při normálním ježdění nebo předjíždění.
ALE: pokud tomu vyloženě šlápnu na krk, mám manuál převodovku, začnu třeba u trojky, kterou vytočím do 4 tisíc otáček, tak v těch otáčkách přestává jet jakoby tam nešla nafta ... když držím nohu na plynu, rozklepe se celá přístrojovka, jak nejde motor pravidelně ... ale jakmile nohu uberu, chvilinku počkám a pak hned zase přidám stejně jako předtím, tak to i na těch 4 tisících otáčkách až k omezovači normálně pojede. Ale jakmile nohu neuberu, můžu přeřadit na čtyřku, pětku, šestku, ale dokud pořád budu šlapat na pedál plynu, tak to nepojede, ani v nízkých otáčkách, musím prostě aspoň 3, 4 sekundy počkat a pak to teprve po sešlápnutí plynu pojede ... jakoby tam ta nafta nestíhala dotékat.
Nejsem žádný závodník, normálně bych si toho ani nevšiml, kdybych nemusel jednou opravdu rychle předjet, v té době mi to udělalo poprvé. S autem jezdím jinak naprosto normálně a vážím si ho, ale tohle mě trápí, protože tam je někde nějaká záhada.
Poradíte někdo?
Moc se v tom nevyznám, ale diagnostika nějakou závadu ukázala, ale už si přesně nevzpomínám, jestli to bylo nějaké čidlo a v podrobnosti závady byl vypsaný řídící vstřik nebo čerpadlo ... nebo jestli to vyhodilo vyloženě závadu v řídícím vstřiku. Kluci, co jim dávám auto do servisu, říkali buď řídící vstřik nebo čerpadlo. Na druhou stranu si říkám, že by čerpadlo po 200 tisících? Ta předtím měla 230 a vše uplně v pohodě. Někdo měl podobný problém a vyměnil snad nějakou část elektroniky v čerpadle, že se čerpadlo ani nemuselo vyndávat, ale připadá mi to tak, že každý říká něco jiného.
Nemáte s tím někdo zkušenost, v čem by mohla být záhada?
Kvůli termostatu jsem u obou aut absolvoval sundávání rozvodů (u prvního jsem je nechal dříve i udělat)m u téhle ne, je zatím čas do 240 tis. Nerad bych zbytečně nechával kvůli čerpadlu znovu rozvody sundávat, protože co si budeme povídat, u tohoto šikovného motoru musí pomalu pokaždé rozvody dolu, pokud se chce člověk někam dostat.
Díky moc za případné rady. Petr
Asi měsíc mám problém s tím, že ve vysokých otáčkách, jakmile tomu naložím, přestává jet, jakoby tam nešla nafta. Naftový filtr jsem vyměnil, ale nepomohlo to. Když jezdím normálně, jede parádně, ta první byla chipovaná, tuhle jsem nečipoval, zdála se mi, že jede stejně. Zátah má pořád stejný, motor podle mě jde pravidelně, nejeví žádné problémy při normálním ježdění nebo předjíždění.
ALE: pokud tomu vyloženě šlápnu na krk, mám manuál převodovku, začnu třeba u trojky, kterou vytočím do 4 tisíc otáček, tak v těch otáčkách přestává jet jakoby tam nešla nafta ... když držím nohu na plynu, rozklepe se celá přístrojovka, jak nejde motor pravidelně ... ale jakmile nohu uberu, chvilinku počkám a pak hned zase přidám stejně jako předtím, tak to i na těch 4 tisících otáčkách až k omezovači normálně pojede. Ale jakmile nohu neuberu, můžu přeřadit na čtyřku, pětku, šestku, ale dokud pořád budu šlapat na pedál plynu, tak to nepojede, ani v nízkých otáčkách, musím prostě aspoň 3, 4 sekundy počkat a pak to teprve po sešlápnutí plynu pojede ... jakoby tam ta nafta nestíhala dotékat.
Nejsem žádný závodník, normálně bych si toho ani nevšiml, kdybych nemusel jednou opravdu rychle předjet, v té době mi to udělalo poprvé. S autem jezdím jinak naprosto normálně a vážím si ho, ale tohle mě trápí, protože tam je někde nějaká záhada.
Poradíte někdo?
Moc se v tom nevyznám, ale diagnostika nějakou závadu ukázala, ale už si přesně nevzpomínám, jestli to bylo nějaké čidlo a v podrobnosti závady byl vypsaný řídící vstřik nebo čerpadlo ... nebo jestli to vyhodilo vyloženě závadu v řídícím vstřiku. Kluci, co jim dávám auto do servisu, říkali buď řídící vstřik nebo čerpadlo. Na druhou stranu si říkám, že by čerpadlo po 200 tisících? Ta předtím měla 230 a vše uplně v pohodě. Někdo měl podobný problém a vyměnil snad nějakou část elektroniky v čerpadle, že se čerpadlo ani nemuselo vyndávat, ale připadá mi to tak, že každý říká něco jiného.
Nemáte s tím někdo zkušenost, v čem by mohla být záhada?
Kvůli termostatu jsem u obou aut absolvoval sundávání rozvodů (u prvního jsem je nechal dříve i udělat)m u téhle ne, je zatím čas do 240 tis. Nerad bych zbytečně nechával kvůli čerpadlu znovu rozvody sundávat, protože co si budeme povídat, u tohoto šikovného motoru musí pomalu pokaždé rozvody dolu, pokud se chce člověk někam dostat.
Díky moc za případné rady. Petr