Právě je ned 08. pro 2019 0:12:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor 2.0 TFSI modelu AUDI S3 s 221 kW
PříspěvekNapsal: stř 21. lis 2012 11:52:22 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 82
Nový úsporný a velice výkonný motor 2.0 TFSI

Pohonná jednotka se vyznačuje dlouhým zdvihem. Pohonná jednotka 2.0 TFSI byla vyvinuta do modelu Audi S3 je od základu zcela novým motorem. Čtyřválec v rozpětí otáček od 1800 do 5500 min-1 poskytuje stabilní maximální točivý moment 380 N.m., nejvyššího výkonu 221kW dosahuje při 5500 min-1.

Jízdní výkony & vlastnosti:
Z nuly na 100 km/h - S tronic: 5,1 sekundy,
Z nuly na 100 km/h - mechanická převodovka: 5,4 sekundy.
Spotřeba: 6,9 litru benzinu na 100 km (s mechanickou převodovkou: 7,0 l/100 km).
Elektronicky omezená nejvyšší rychlost: 250 km/h je formální záležitostí.


Ke zmírnění hlučnosti a dosažení kultivovanosti agregátu slouží dva vyvažovací hřídele, které se otáčejí dvojnásobkem otáček klikového hřídele, i přes to sportovní zvukový projev vzbuzuje emoce. Jednotka 2.0 TFSI přichází v mnoha oblastech konstrukce s inovativními technickými řešeními. Jedním z inovativních řešení je přídavné nepřímé vstřikování, které doplňuje přímé vstřikování benzinu FSI v oblastech kdy je motor pouze pod částečným zatížením, aby se snížila spotřeba paliva a množství emisí pevných částic.


Výfukové potrubí:
Na straně výfukových plynů mění Audi valvelift system zdvih ventilů ve dvou stupních, vačkový hřídel na straně sání lze v případě potřeby plynule natáčet v rozsahu 30° úhlu klikového hřídele a na straně výfuku o 60°. Motor přeplňovaný turbodmychadlem má neobvykle vysoký kompresní poměr 9,3:1. Do výfukové soustavy je navíc integrována zvuková klapka, která se v té nejzajímavější oblasti otáček, aby dala proniknout sportovnímu zvuku motoru.

Sběrné výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců, kde je ochlazováno chladicí kapalinou. Toto řešení snižuje teplotu výfukových plynů a zrychluje zahřátí na provozní teplotu po studeném startu, čímž klesá spotřeba paliva ve fázi studeného startu. Tento koncept má rovněž pozitivní vliv na spotřebu paliva při sportovním stylu jízdy, protože nemusí docházet k obohacování směsi při plném zatížení.

Chladicí soustava:
Průtok chladicí kapaliny v inovativní chladicí soustavě motoru 2.0 TFSI řídí dvě rotační šoupátka spojená do jednoho modulu. Jejich úkolem je zajistit po spuštění motoru rychlé zahřátí motorového oleje na provozní teplotu a udržovat teplotu chladicí kapaliny mezi 85 a 107 °C v závislosti na provozní situaci. Tím je při každém zatížení a otáčkách zajištěna nejlepší rovnováha mezi minimálním třením a vysokou termodynamickou účinností.




Navzdory složité konstrukci a vysokému výkonu váží nový motor 2.0 TFSI pouhých 148 kilogramů – o pět kilogramů méně než u předchůdce. Rozměry jsou kompaktní – délka je jen 603 milimetrů, šířka 678 milimetrů a výška 664 milimetrů.


Přílohy:
TFSI.png
TFSI.png [ 48.76 KiB | Zobrazeno 8369 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Originál a repas turbo Audi
Naše další fóra: | Audi | BMW | Citroen | Dacia | Ford | Honda | Mazda | Mercedes | Mitsubishi | Nissan | Peugeot | Renault | Seat | Škoda | Subaru | Toyota | Volvo | Volkswagen | Tuning Forum |
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů